جاده ابریشم مسیر صلح و امنیت جهانی و حرکت به سوی تعامل‌ است
نوشته شده توسط : rf

‌رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی از جاده ابریشم و هر حرکتی که در مسیر این توسعه باشد حمایت می‌کند.

‌به گزارش ‌ایسنا، داوود محمدی در دومین روز از یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم، اظهار کرد: توسعه پایدار نیازمند توجه به نیازهای انسانی است، در این هزاره هر کشور و هر شهری اگر نتواند در مسیر شهروندسازی و رشد و تکامل به نیاز انسانی گام بردارد در رقابت حذف خواهد شد.


وی افزود: در تحقق توسعه پایدار به یک اصل اساسی نیاز داریم که آن هم انسان است، برای توسعه پایدار باید شهروندان مورد توجه قرار بگیرند، افزایش فقر در شهرها، گسترش مسکن، نبود سیستم حمل و نقل کار آمد، بحران آب، بحران اجتماعی، آلودگی هوا و تراکم جمعیت از جمله مشکلاتی است که مردمان شهرهای ایران را سر درگم کرده و کیفیت زندگی را به مخاطره انداخته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرداران برای ارتقای کیفیت زندگی راهی جز تکیه بر انسان‌ها و جلب مشارکت آن‌ها ندارد، کلید بحران زیست محیطی در دست شهروندان است، فقرزدایی نیز به  فرهنگ  نیاز دارد، شهروندان با سهیم شدن در تصمیم‌گیری‌های شهر در پیشبرد اهداف شهر تأثیرگذارتر هستند.

وی تصریح کرد: استفاده از جامعه بشری و ارتقای مسئولیت‌پذیری جمعی و گروهی می‌تواند حلال مشکلات باشد، جاده ابریشم نمادی از تمدن مشرق زمین و ارتباط با نیمی از جهان است که بیش از مسائل اقتصادی از فرهنگ و تمدن حکایت دارد.

محمدی یادآور شد: انسان سازنده تاریخ و تمدن است ما باید در توسعه پایدار به انسان و سنت تکیه و بهره‌گیری کنیم، درد مشترک بشر سرگشتگی و فراموشی اصالت است که نتیجه آن بی‌تابی، جنگ و فراموشی است، امروز باید به جاده ابریشم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: قزوین به عنوان شهری تاریخی باید به جامعیت گذشته برگردد، یعنی به جایی که سعدالسطنه به‌عنوان بازار بین‌المللی کانون توجه بود.

وی خاطرنشان کرد: در این میان مجلس شورای اسلامی به جاده ابریشم کمک و از احیای آن حمایت می‌کند، این مسیر صلح و امنیت جهانی و حرکت به سوی تعامل است، ارتقای کیفیت زندگی شهری و دیپلماسی عمومی برای تحقق صلح و امنیت و آرامش دوستی در این مسیر ایجاد می‌شود.

محمدی یادآور شد: ارتقای زندگی شهری نیازمند بازنگری و اصلاح تقویت اقتصادی، بهبود خدمات شهری، حمایت و ایجاد زمینه برای نقش آن‌ها و حاکمیت قانون است و گفت‌وگو در مسیرجاده ابریشم نوید بخش روزهای خوبی است.





:: برچسب‌ها: جاده ابریشم , صلح , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 63
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1537807087